söndag 20 mars 2016

Vårstädat på gården!!

Hej hej!! 


Hoppas allt är superbra med er!!
Här är det bara bra, jag har linat 2 av mina hästar idag, hjälpt Thea när hon hoppade sin ponny, sen var Mats iväg med Charlie idag!! 

Under tiden har Mattias krattat bort alla löv o kvistar som log på hela gården, blev verkligen fint. Jag skulle harva volten o skrittmaskinen, men när vi fick igång fyrhjulingen, så märkte Mattias att den läckte, så toppapackningen har gått, så nu hoppas vi att det inte är för illa, ska ringa imorgon så vi får den lagad, även gräsklipparen, för troligtvis så är där nåt fel på startmotorn, aj aj måste allt hända på en o samma gång?? Jaja jag krattade kanterna för hand i allafall, sen tvättade Mattias även lastbilen, så nu är den ren. 
Har varit en härlig dag att vara ute i, jag har satt lite penséer, så nu välkomnar vi våren. 

Johannez har tagit det lugnt, för han har nån förkylning som hänger i, Thea har varit med en tjejkompis!! 
Efter kvällsmaten så skulle Mattias ner på firman, men tyvärr så när han går innanför dörren innan han hinner tända lampan, så får han munstycket till högtryckstvätten mellan benen o flyger helt handlöst på golvet, så han har stukat handleden rejält, kanske tom en spricka!
Vi har lindat den, så länge, får se hur det är imorgon?!!!! 

Nu blir det snart sängen, man blir trött av den friska luften!!! Kram på er Linda ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv mer än gärna nåt!!