onsdag 7 november 2012

Träning??!!!

Hej!! Hemkommen efter träning idag, som gick sådär!!!
Z stod o väntade i transporten medans lillis tränade o han var ok, men på slutet blev han rastlös o rätt så nervös!!

När vi går in i ridhuset, så galopperar 5 st ponnyer på nedre volten, vi 3 stora hästar går där uppe, jag känner att Z är helnervös, går o tittar på ponnyern!!
Såå spänd!! När jag börjar trava går det inte bra, tar upp huvudet o springer mest emot mig!? Får in han på volten, lugnar sig lite, men sen på rakt spår blir han lika spänd igen!!! Ska flytta han lite, men går mindre bra vinglit värre!!!

Sen när jag ska skritta han så vinglar han, o när jag trycker fram han, så börjar han småhoppa!

Vet inte vad som är fel, men spänd konstig som sagt!
Jag ger mig för dagen, helt enkelt!!

Ska lina han 2 dagar nu så får vi se, om det blir bättre sen!!?

Verkligen ingen bra dag för mig o gossen, men tom jag tyckte det var rörigt i ridhuset idag!!!

Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv mer än gärna nåt!!