fredag 16 november 2012

Arg & irriterad idag!!

Hej!! Var på jobb & allt gick bra, tills jag kommer hem, börjar bara känna en så irritation i kroppen, vet inte varför!!!

Tar stallet snabbt, så jag skulle hinna hoppa Lizzie innan det blir mörkt, gick sådär, hon for iväg i galoppen, inte lätt att styra, hoppade lite, men konstaterade att vi fick ta o jobba i galoppen istället, det gjorde jag o efter mkt jobb, så gick det bättre, hade ju tänkt att hoppa henne på söndag!!!

Sen var jag iväg med Z för att låta Emelie prova honom!! Skulle då testa att hoppa upp vanligt, som i inte gick bra, han försökte verkligen fly detta genom att gå i från runt runt o runt!! Tom sparkade riktigt en gång!
Så jag fick slänga upp Emelie så hon hängde, samtidigt som jag försökte att stanna han, gick nån gång, fick beröm!! Men det tog tid o till slut fick Mattias rycka in o kasta upp henne, samtidigt som jag höll, efter långt om länge så kom hon upp!!! Åh då är han lugn!! Hon red han verkligen bra, han gjorde inget dumt, men visst är han en grön unghäst allt, men Emelie tyckte han var riktigt trevlig o härlig galopp, såå skönt för mitt självförtroende att han gick bra!!!

Men sen när man kommer hem, har vår hund snobben varit lös o bandat på ovanvåningen o kissat på 4 ställen, på mina vita fodral till soffan, åh detta händer all the time!!! Blir man glad??? Neeej!!! Så nu kryper denna irritation på igen!!!
Nu går jag ut o andas i stallet en stund o fodrar!!!
Önskar er alla en underbar fredagskväll!!! Tjing!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv mer än gärna nåt!!