torsdag 12 november 2015

Vilken jäkla uteritt.. :0(( :0((

Oj oj var ska jag börja.. Vi skulle rida ut idag, allihopa! Thea hade en del läxa att göra, så Josse skulle rida checkmate. Som är bestämd om man slänger upp en ryttare som börjar kräva lite mer!!
Först var Z något taggad, Carlie var riktigt fräsch o i fin form idag!!
Ida hade sultan med första ggn ut, men han såg fin ut o skötte sig bra!!
Checkmate låg på o var väldigt stark för Josse, som kämpade på bra för att hålla tillbaks han, jag såg att han blev halvt sur, när hon sa ifrån!! På vägen hem gjorde han ett rejält bockhopp med henne, hon tappar greppet, men sitter kvar! 

Det blev snabbt mörkt o vi hade inga reflexer, illa jag vet!! Red ner i åkern när det kom en bil på varsitt håll på vägen, men Carlie tyckte det var för djupt i åkern, så han vänder o stegrar upp på vägen igen!! 
Väl hemma på vår egen grusväg, så travar jag o Line medans Josse o Ida skrittar efter, sen hör jag Josse skrika på mig o förstår att det är nåt med checkmate, hon skriker 2 ggr, medan jag stannar Carlie, försöker vända om o trava tillbaks till henne, men jag hinner inget mer än vända, det går så snabbt, hör hon skrika nej o sedan en duns när hon flyger av, shit asså!
Sen hör jag bastanta galloperande hovar mot mig, men ser ingen ponny, förrän jag ser hur skorna slår en jäkla massa gnistor i mörkret, Carlie börjar studsa under mig, som står mitt emot checkmate som kommer rakt emot mig, Carl slänger sig till vänster o helt upp blåst hoppar medans jag ser att Z är överallt med Line, hinner tänka för fan låt oss sitta kvar, så inte alla hästar drar hen i full 90 som checkmate gjorde, jag o Line hoppar snabbt av, o jag skriker till Josse o frågar hur det gick o möter upp henne, som tur har hon inte brutit något, inte slagit i huvudet, så det hänt nåt allvarligt puuhh så skönt!! Men några riktigt illa skrapmärken på händerna, en rejäl smäll på höften, aj aj!! Ida fixade ut Sulle bra, när ponnyn drar ifrån han i full  fart hemåt! Vi gick till fots hem med Josse bredvid, åh hon var orolig över checkmate o mina ridstövlar, så blev nästan gråtfärdig lilla gumman! ❤️
Jag sa jag bryr mig inte om varken ponnyn eller stövlar, huvudsaken är att det inte hände nåt allvarligare med dig, väl hemma stod han utanför loredas hage o tuggade gräs, jag hämtade han o höll han medans Josse hoppade upp o skrittade runt nåt varv, både för josses del o att inte checkmate skulle få avsluta på det jävla viset!! :0((
Sen gick vi in Värmen o snackade lite allihopa!! ❤️❤️❤️
Som det kan gå ibland!! :0(


Nu blir det lite tv, hoppas ni haft det gött!! 
Kram Linda ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv mer än gärna nåt!!