onsdag 24 februari 2016

Kastreringen idag,, usch

God kväll på er!! 
Själva kastreringen gick bra, fast sövningen sisådär kan man väl säga!
Han har mkt flykt i sig o är rädd, så när han tyckte det började bli läskigt o obehagligt, så gick han mkt emot, blev rätt så läskigt inne i boxen, när du måste stå o hålla ner huvudet, o han rör sig kraftigt mot dig, tom drog bra baklänges, så jag for med han o höll på o tappa han, inte nog med det för då börjar han sparka riktigt mkt, jag tänkte bara han ska för fanken snart sova, hmm
Stod halvt inklämd i väggen, när han till sist trillar ner, puuhh så skönt tänkte jag!
Faktiskt tur att det inte var den första kastreringen, som gick så vilt till, men veterinären stöttade mig, med sina snälla ord: - du gör verkligen ett bra jobb Linda 
Kändes tryggt att höra iallafall :0))
Hann ta tängerna o tvätta, så började han resa sig, handduken hängde kvar över huvet, shit asså... 

Ja ja nu är det gjort, och efter det var klart, så har jag städat här hemma lite. Jag o johannez jobbar på med nåt tal matte varje dag, sen fick jag för mig att jag skulle fixa mina naglar, men pallade bara göra ena handen, så får ta resten imorgon. 


Annars inte gjort så mkt ikväll, ätit o tagit det lugnt! Stod o kelade med lillkillen vid kvällsfodringen, så att vi är någorlunda kompisar :0)) 
Jag fryser som attans varje dag känns som att det bara är jag som fryser av dom i min närhet, vet inte om jag har nåt i kroppen o börjar bli dålig, kanske??
Okej nog gnällt för idag, ni får ha en superduper bra kväll på er!!


Kram på er!! Linda ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv mer än gärna nåt!!