tisdag 12 januari 2016

Roffes Klöverövning

Gokväll!!
Jag, Line, Johannez & Thea kom hem sent fån ridhuset idag, gjorde lite hoppövning.
Jag kallar den för Roffes klöverövning :0))
Man lägger ut 4 små hinder på sockerbitar, galopperar över en bom gör en volt o rider på nästa hinder, svårt att förklara, men kräver verkligen precision på både dig, o din häst.
Tummen upp då den!!!
Idag har jag flyttat runt på hästarna här hemma, för contan skulle få en bra box, för 
imorgon kastreras han, skönt ska det bli.
Sen den lilla Conti, har verkligen funnit förtroende i Mattias. Han går knappt fram med mig, men han följer Mattias som en dans :0)) Stallchefen gör ett bra jobb.

Mange var snäll & körde hit med mer pellets idag.

Innan idag var jag på jobbet, sen inom Kågeröd för att köpa lucern & hämta min nya 
Body bandage, som jag köpt till Carlie. för blir känslig nu när han är klippt.
Den satt bra på plats & gör sin funktion!!

Nu blir det snart sängen för mig, om jag ska komma upp imorgon ( ingen morgonmänniska)
Bjuder på en låt, som Mattias skickade till mig!


Kram på er!! Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv mer än gärna nåt!!