tisdag 8 september 2015

Norrländskt bröd

Har jag gjort idag, åh gott blev det!!
Nog för att jag är född i Skåne, fast båda mina föräldrar kommer från Norrland, var faktiskt där en hel del, när jag var liten. Kommer ihåg att jag tyckte det var så långt emellan byarna när, vi skulle åka från den ena till den andra! 
Red även en lång tipsrunda på häst en mitt i vintern, men det var inte kallt, för snön uppåt värmer mkt mer än det blåsiga råa vädret här nere!!

Sitter här o tänker att jag får nog åka upp en helg till mammas hemby, för morfar har ju byggt upp deras hus från grunden! Vill man ju se, åtminstone en gång.
Mamma brukar undra vad jag har fått min skaparglädje ifrån, att jag typ gärna snickrar själv, tar o lägger ett golv mm
Jag tror jag vet vem jag har fått det ifrån?...


Så nu har jag hedrat mitt påbrå o bakat ett norrländskt bröd, som egentligen ska bakas i en vedeldad ugn, men eftersom jag inte har det, så går det lika bra med en vanlig ugn, tar lite längre tid bara!
Kan tänka mig att äta det med messmör, eller ost & en hemmalagad marmelad, som jag oxå gjorde idag, en barnvänlig utan bitar!


Sen har jag köpt lite höstblommor & 2st fruktträd, hallon & vinbär som jag ska plantera imorgon! Nu ska jag glo på tv innan sängen kallar!!
Kram på er Linda ❤️




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv mer än gärna nåt!!