söndag 6 september 2015

Fix o trix på en söndag

Hej hopp!!
Har fått gjort en del idag!
Jag har snickrat ihop 2st bänkar, som jag ska tillsammans med ett bord som jag har haft sen innan. Men det var lite dålig färg, så jag slipade av den gamla färgen o sen har jag målat allt i vitt!


Gjorde även 2 små hyllor, som jag ska ha upp i mitt armeringsjärn, visar senare :0))
Emellan torkningarna av färgen, var jag o Johannez ute o körde cross, o Thea var ute o red!


Sen blev det god baconlindad fläskfilé, med ett supergott hemmagjort kryddsmör, mums


Efter det gjorde jag lite goda drömmar med lite jappchoklad mumsigt värre


Åh då till Mattias, som har svetsat, kapat i järn typ hela dagen!
Jag nämde att det hade varit trevligt att ha gamla 1700 tals facklor, som man kan ha brinnandes med ved eller nåt i, vid tex bjudningar eller som lyser upp till julen, för marschallerna bara blåser ut, eller snöar igen, så då gör han det!
Men jag kan lova att det var kanske inte riktigt så enkelt, som han tänkt sig, men fint o mysiga blev dem, när vi provat tända en :0))


Åh foten har han svetsat ihopa av ett par gamla gångjärn vi hade här på gården!!
Jag bara älskar att återbruka gamla saker, men till något annat än vad det en gång i tiden användes för!!


Så härligt med sprakande eld!!
Bra jobbat Tias ❤️


Nu gör vi kväll! 
Ha det gott & kram på er Linda ❤️









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv mer än gärna nåt!!