tisdag 21 juli 2015

Bill o Bull gräver

Har grävt för fullt hela dagen.
Mattias har grävt upp hål till dräneringen, jag har kört med traktorn o tömt. 

Gick jäkligt bra, ända tills jag höll på o välta traktorn, jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv innan, benen skakade fan!
Jag skulle tömma skopan, när jag tydligen trampar rejält på gasen, traktorn far fram över jordhögen med skopan högt o börjar luta till höger, jag bromsar för fullt men står på jordhögen, på typ tre två däck o håller på att välta, blir så paralyserad att jag inte kommer för mig att sänka skopan. Skriker på Mattias som kommer o tynger o säger till mig att sänka skopan o då trillar traktorn såklart tillbaks.. Puuuhh
Ville verkligen inte köra den igen, men med lite övertalning från Mattias att jag körde mkt bra o att det har hänt han med, så har jag nu tömt några skopor till!!
Men fy säger jag bara, imorgon fixar vi i dräneringen mm
Kram Linda ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv mer än gärna nåt!!