måndag 23 mars 2015

Jag suger :0(

På att göra köttbullar.. hmm
Jag har aldrig lagat mkt köttbullar eller pannbiffar i mitt hem.
Det beror nog på att, när jag var liten så lagade mamma detta mycket, för pappa var glad för det. Som jag förstår för mammas köttbullar var jättegoda,  men jag blev nog lite less på det.
Skulle då göra det idag, så jag letar upp ett recept, fast det var för mycket vätska,  så smeten blev inte så fast, som man vill ha den. Men jag fortsätta att rulla ihop dom och lägger dom i stekpannan,  men sen kom ju problemet,  när jag skulle vända dom,  så bara gick dom i sönder.
Så jag får fånga upp färsen halvt smulig, grrr då gör jag lite pannbiffar som var lättare att steka o vända.
Mattias tröstade mig med att det är smaken som är viktig, inte utseendet.  Tack! Fick ihop nån  pannbiff iallafall.


Annars har helgen här varit lugn, i lördags åt vi med några vänner. Fick en jättefin gul orchide av Tobbe m familj.


Vi gjorde även vid verandan,  tog ut möblerna, grillen & planterade lite blommor.

Igår var vi på bauhaus,  åh jag hittade så fina tulpaner till bra pris!

 

Nu ska jag titta på det okända!! 

Kram Linda ❤ 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv mer än gärna nåt!!