fredag 7 mars 2014

Vilken dag, den spolar vi förbi helt enkelt...

Oj!
Först så råkade lilkillen tappa min tele i golvet, så jag fick en spricka.
Inget jag inte kan leva med, men ändå störigt.

Jag vet inte hur det kunde bli så mkt att göra idag.
 
Började med att köra med Johannez på sjukhuset till doktorn för en utvärdering av hörseltestet, sen igår.
Ska göra lite fler tester, för lite mer info igen.
 
Sen snabbt ner på kontoret, för att möta upp killarna från office, för lite nyare saker på firman ang internet, backup mm
Det tog ju längre tid än jag väntat, vi fick ett problem med telefonerna o växeln.
 
Mattias ringer o jagar mig, för jag hade lovat att komma hem o hjälpa han 
att skriva en tidsplan till ett av hans jobb.
Kör hem snabbt, hjälper till att göra detta, men det tog ju längre tid än det skulle.
 
Observera att jag har inte hunnit ta stallet heller, men som tur är kommer emelie o ska fixa med Lizzie, så jag snackade med henne, så hon var så gullig, att hon red Carlie &  mockade till mig, vilken ängel.
 
Jag kör ner till killarna igen på firman, som nu står en fredagskväll o jobbar övertid pga allt
problem som uppstod.
Han skulle fixa lite med min dator, som också krånglade,, seriöst!
 
Mattias kommer också ner för att fixa ritningar o jobba mer, men då sa jag att nu får det räcka för idag, så kl 19,30 stannade vi på pizzerian käkade hamburgertallrik & handlade hem godis, Johannez hyrde en film, som denna lilla älskade kille var värd.
 
Han har varit med mig på jobb i timmar idag, o varit så snäll, tyst & duktig idag.
 
Hela veckan har det varit såå sjukt mycket, har glömt min tele lite varstans, inte så vanligt för mig, men det tyder väl på lite stress...
 
Även en annan sorglig sak som hänt, i måndags dog tyvärr Arnolds & Bertils mamma Karin
Jag förväntade inte mig att det skulle gå så fort.
Träffade henne nyligen på sjukhuset & kramade om henne!
 
Ta vara på varandra.. Lev var dag, som den var din sista!
 
Från detta tråkiga till nåt roligt, fick ikväll ett samtal, från ett nr jag ej kände igen.
En kille, som heter robin, som frågar om jag jobbat på Lojden i Ö-a?
Ja men det var för många år sen, han svarar jag vet, jag var bara 8 år då jag såg dig där.
Jag fick många trevliga komplimanger om mig själv, fortfarande hans drömtjej än idag!
 
Trevligt!
Händer ju inte var dag,  måste säga att det är rätt bra vågat att ringa upp & säga allt detta, fast han visste att jag hade kille, och han ville absolut inget illa, mer än säga vad han tyckte!
Ja nu blir det snart sängen för min del. Har börjat skriva lite schema om dagarna, för att försöka få gjort så mkt som möjligt just nu, men imorgon ska jag rida ut en sväng o jag hoppas att vädret bjuder på sol.

Har kollat på let´s Dance & måste säga att Fenix är ett riktigt charmtroll, nu blir det en film med Kevin Walker. Sen ska denna lilla tösen, sooooova.
 
KRAM PÅ ER!!!!


1 kommentar:

  1. Herregud du ha inte fram mobilen eller jo visst du har ju pengar köp en nya obil eller en gammal

    SvaraRadera

Skriv mer än gärna nåt!!