måndag 28 oktober 2013

Ensam i stormen

Som inte gör mig något, förutom att strömmen gick direkt, jag som hade planerat att kunna titta på precis vad jag ville!! 

Fast lite mkt blåser det nog nu, känns som att huset gungar :0)) 
Min studsmatta har blåst iväg, ett träd håller på att knäckas, en port har blåst sönder, garageportarna har blåst upp, jag måste nog gå ut o stänga dom.

Jag som annars tänkte ha lite myskväll o passa på o njuta av att jag är själv, som jag tycker är skönt, jag är en människa som vill ha lite egentid mellan varven.
Mattias jobbar borta, o barnen är hos farmor o farfar.
Men det var ju inte så trevligt i denna stormen, när det låter som att huset håller på att blåsa sönder!!! ;0))

Efter en snabb tur ner på jobb, snabbade jag mig hem för att köra in Z till kliniken tidigare, så jag slapp detta ovädret!
Lite nervöst inför morgondagen som jag hoppas kommer att gå bra!!!

Var precis ute i stallet, o skulle fodra, lampoljan var slut i min gamla hederliga lanterna, så jag fick ta en nyare, den släcktes när jag kom ut på halva gården, in o tände, släcktes precis när jag kom till stalldörren, tredje ggn gillt, kom jag in, gav hästarna kraft foder, när jag skulle upp på logen för att slänga ner hö, så var det rena orkanen, dörren på gaveln har blåst av, så det det är fritt blås in!
Klarade i allafall att hålla liv i lanternan, o någerlunda kasta ner hö, så nu får dom klara sig till imorgon, när det blir morgon o ljust ute!!! Försökte få igen garageportarna som blåst upp, men det gick inte såå bra!

Mysigt med alla ljusen som jag tänt iallafall!! 
Men lite spooky.. Men vadå? Det är ju trots allt snart Halloween.. 


Hoppas att det går bra för er andra därute!!! Kram Linda ❤

3 kommentarer:

Skriv mer än gärna nåt!!