tisdag 1 oktober 2013

Dök rakt ner i grusen

Jo då, var nere och vände på grusvägen idag, närmare bestämt jag & Carlie!
Det gick så snabbt, skulle börja trava lite o han går inte riktigt fram  o snubblar på höger fram och hinner inte stötta på vänster så han dyker rakt ner på knäna o trillar till höger.
Jag flög av och satte armbågen rakt i vägen, tittar och försöker komma undan, så han inte skulle rulla på mig, men han reste sig snabbt igen, och jag tog han snabbt, tänkte tappa inte carlie, för då kanske han sticker, som Maria har berättat han kan göra!
 
Han skrapade av skinnet på knäna, och lite på höger sida i huvudet, men annars verkade han ok, inte halt idag i alla fall, men han blir nog lite svullen imorgon.
 
 
Min lilla gubbe, så illa det blev. Näst gång får han vara vaken.
Ska ut o gå med han imorgon.
 
Blev en snabb lining av Z ikväll, han gick bra, tog in han på mindre volt.
Tempoväxling från trav till galopp.
 
Nu ska jag titta lite på Horse1, följer serien Wildfire där!
 
Ha det gott! Kram på er.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv mer än gärna nåt!!