tisdag 29 oktober 2013

Åter till sivilisationen

Strömmen kom lite innan 21.00 ikväll, så nu har jag ringt alla som har varit oroliga för mig, vart jag tog vägen!!!
Har inte kunnat ladda min mobil, skulle kunnat gå ut o ladda den i bilen, om det inte var så att uttaget i bilen är sönder o ska lagas. 
Verkligen inte roligt utan el, vatten & värme.... 


Men vilken syn jag vaknade till, först fick jag värma gårdagens kaffe med ljus!
Gick an att dricka, men hur såg här ut på denna gård, ja du!
Möbler & dyner lite här o var, allt plast & skräp som var slängt i containern, hade typ blåst ut överallt, gångjärnet i garageporten hade bräckt sig, så gick ej att stänga, porten i stallet som hängde på vift, staket höll på att välta!
Takpannor vid gödselstacken hade gått i sönder, som tur var låg alla kvar på dom andra husen! Sågspånsbalar hade blåst ner. 

Jag gick o tog upp allt shit, tog in alla dynor, ställde upp alla möbler mm
Sen mockade jag stallet, så allt var klart!
Jag o Anders fixade garageporten, även stallporten, stöttade upp staketet!

Sen bryggde Anders kaffe till oss, han kokade vatten inne i min kamin i köket!
Vi tog in hästarna innan det började regna,  åh då frågar Anders mig, när han ska ta en häst o ta bort linan!
- Är strömmen på??
Jag: - Nej????
Han hade precis glömt att han stått o kokat vatten pga strömavbrott, haha 

Vet inte om dom har försökt att nå mig, från kliniken för att berätta hur det gått??
Annars ringer dom imorgon!!! 
Hoppas det gått bra, så jag kan hämta killen!! ❤ Ni andra som försökt nå mig får prova igen!!! 


Hoppas verkligen att det har gått bra för er andra, o att ingen större skada har skett!  

Nu ska jag snart gå o lägga mig, bara för att kunna vakna & dricka nybryggt kaffe!
Kram på er ❤❤❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv mer än gärna nåt!!