tisdag 3 september 2013

Vilken jädrans förmiddag

Hej!!
Skulle in till stan för en kallelse med Johannez idag, var där kl 09.00 idag, men när vi var klara & skulle därifrån, så hakar min växelspak på bilen upp sig, jag kan inte flytta den från parkeringsläget, åh kan då med andra ord INTE köra bilen. Jag är så kissinödig, så vi går till knutan o kissar på mc donalds, sen köpte vi nån kanelbulle mm

Tillbaks vid bilen, så testar vi igen, men ingen bättre lycka inte, Johannez frågar om vi inte ska rycka rejält i spaken, då säger jag, nej det vågar vi inte, då kan vi förstöra växellådan.
Jag ringer verkstaden o frågar om det finns nåt jag kan göra, ingen hjälp mer än att han svarar att det problemet brukar vi ha med den bilen, det är nog glapp i elkablarna, jaha då är det bara att ringa bärjaren, han kom snabbt!!
Han frågar om han får försöka, självklart säger jag, han håller på ett tag, tills han börjar ta i ordentligt, åh då hoppar den i backen, sååå glad jag blev, tackar o frågar vad han vill ha för utkörning!!
Ingenting, sen börjar vi prata om bilar, körkort, hästar o var jag har min gård, så snäll o trevlig han var!

Väl framme på verkstaden, tror du jag får nån hyrbil, ack nej!
Ren tur att mamma är på väg o kör precis utanför Billesholm då ju!! Ahhggrr

Vi har iallafall nästan fått målat färdigt hela stallet idag.
Thea gjorde läxa idag, så Johannez red lillis lite, han tyckte att det är jobbigt att rida idag, haha

När jag ska göra korv stroganoff till kvällsmat, lagt fram falukorven på bänken, åh kommer in, så har kattj....n ätit upp halva. Bra det går idag, eller??

Nu blir det snart sängen, så hoppas jag på en trevligare dag imorgon!!
Ha det.... Kram 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv mer än gärna nåt!!