måndag 23 september 2013

Händelserik dag

Hej hej.. 
Efter jobb idag, så tog jag stallet, sen kom ulli & Anders. 
Ulli skulle rida, hon gick ut & värmde upp lizzie, för att sen hoppa lite. Jag o Anders försökte fixa den nya hästkanalen Horse 1 höll på en stund, men till sist så ringde Anders till Telia, han fick det beställt, sen fick jag snacka med killen, för att lämna mina uppgifter mm, precis när jag gör detta, hör jag hur Anders skriker, hon åker av, åh jag tittar upp o ser hur ulli åker rakt in i vår slipers, först med knäet & sen ryggen!

Jag blir skitnervös håller på att kasta telefonen i grusen, men behåller den i handen o springer fram till ulli o frågar hur det gick, det gick bra sa hon, men ont i knäet o svanken, han i telefonen frågar: 
- pratar du med mig eller? 
Jag: - nej, en tjej flög av hästen.
Han: - oj då! Ok 
Jag börjar skratta, frågar han om jag får mina inloggningsuppgifter till mailen?
Han: - ja det kommer all info till din mail
Jag hör inte frågar nog samma fråga 3 ggr, innan jag tackar för hjälpen & lägger på, han undra nog vad det var för virrpanna han snacka med??? 

Ulli hoppar upp igen, för att skritta, men hon börjar trava, åh fortsätter att hoppa lite till igen?!! Haha helgalet!!

Alex & Jim var istallet, o fixade, när vi kom in igen! 

Thea var ute o red lillis efter läxan!!
Johannez är såå duktig på sin läsläxa, han läser den flytande. Duktiga ❤

Jag var inne o handlade lite, o sen linade jag Z, han gick så fint idag!!
Känns bra, att han inte har ont i ryggen nu, och att man har fått ett förtroende för varandra!!! 
Snackade lite med Sofie, som kom förbi med stållan en sväng!!!
 Nattade hästarna & sen barnen! 

Mattias kom precis hem, nu ska jag kika tv, innan det blir sängen!
Ska ringa veterinären, för att kolla Carlies  tänder!!!    Kram Linda 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv mer än gärna nåt!!