söndag 18 augusti 2013

Nytt träns & flytt!!

Hej hopp!! 
Igår var jag & hämtade mitt träns, fint & härligt läder, men en dressyrnosgrimma, som jag tänkte byta ut, när jag hittar en matchande av annat slag, annars var det finfint. 

Flyttade ner Loreda & Contan till mina svärföräldrar, som har mkt betesmark, det blev rena himmelriket för dom, Contan sprang på dom stora vyerna!!
Kännes lite tomt igårkväll utan dom, men dom har det mkt bättre nu!

Sen red jag, ulli o Thea ut på fältet, så härligt, under tiden var Mattias snäll o mockade hagarna, sen plockade han upp en massa stora stenar i hagarna, som hästarna kan trampa illa på, även ett järnspett, som låg långt ner i jorden, tog traktorn o drog upp den. 

Flyttade ner dom andra på lite mer gräs, o Z får gå i egen hage, för han o Carlie har börjat bråka lite, men nu är det lugnt.

Får se om vi gör nån mer lucka till boxarna idag, sen i veckan ska vi titta på putsbruk till stallet, ska putsa upp det o sätta nya lampor inför hösten. 

Vi hörs senare!! Linda 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv mer än gärna nåt!!