lördag 13 juli 2013

Semester!!!

Halloj!!
Här är det första veckan på semester & den har ju bjudit på härligt väder!!

Min syster med familj, kom ner i måndags, själv var jag iväg på Falsterbo med Alex & Sofie, tittade lite på hoppningen & sen lite shopping såklart!!!

Hade en mysig dag på stranden med familjen i tisdag, o i onsdags blev det en tur till väla, fyndade lite tröjor, linne & sen blev det ett par blåa converse skor, som jag har tänkt på att införskaffa i drygt 2 år!!
Syrran åkte hem tidigt i torsdagsmorse, åh jag solade & slöade!
Gjorde även så idag, tills jag hör att hästarna drar med sig nått i staketet, jag far upp i full fart utan bikinitoppen, för att se att Carlie har, viftat sin svans för irriterande flugor & fastnat med vajern i svansen, han springer runt, runt o Z har trampat på vajern så den är helt utdragen, så han håller på att fastna i den när han springer efter Carl!
Jag springer in för att hämta pellets, avbitartång, grimskaft.
Försöker lugna dom & lägger mat på marken, men Carl tar en tugga, sen galopperar han på igen!!
Jag får tag i Z o släpper in han i andra hagen för att han ej ska fastna o Carl ska lugna sig, men inser att jag reder inte det så lätt själv att hålla han kvar, lugn, samtidigt, som jag måste snabbt hinna klippa vajern! Han springer, så jag får hoppa över linan, så jag inte fastnar o åker med, som tur var kommer Anders o ulli på vägen, hem efter veterinärnesöket med ucce, jag får tag i Carlie o anders klipper snabbt av den, tillsammans med lite svans!!
Hinner få på mig bikinitoppen, nånstans mellan allt spring, tappar mina enda älskade solglasögon, som går i sönder, hoppar med hälen på en sten, när jag ska akta mig för vajern!

Vilken dag, jag ska fan aldrig ha dessa grindvajrar i nån av mina hagar någonsin, kan jag lova!!!

Imorgon blir det kanske en runda ut med båten, sen kanske en runda till Landskronafestivalen!!!

Vi hörs!! Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv mer än gärna nåt!!