onsdag 9 januari 2013

Jag är impad...

Av Anders idag, han red lizzie idag!!
Åh hon har svårt för att korta sig, stor häst!!
Men han red henne riktigt bra idag, samlade ihop henne riktigt fint, i snygg hög form!!!
Han fick verkligen kläm på mkt med sin ridning idag, skönt för det kommer verkligen att underlätta inför hoppningen nu!!! Åh snyggt såg det ut med ordentliga ridbyxor, skor & chaps!!!
Men han har även en duktig hästskötare
& en duktig tränare!! Hihi

Min lilla Z har redan käkat upp sin nya bitsten, men inte konstigt, det är ju bara socker!!! Nu har jag satt saltstenen där istället!! Annars bli det ett dyrt kalas!

Ulli fixade hela stallet idag, skönt! Sen
har vi gjort vid foderkammaren, så nu är där ordning o reda!
Åh Anders pumpade ut vattnet ur paddocken innan han red, imorgon fyller vi upp med lite stenmjöl på den sidan med!! Sen efter våra vintersemestrar, så får det bli inhandlanden av nya hinder!!!

Barnen har haft en bra första dag i skolan, läxfria denna v, skönt!!

Z var ute o gick i skallgången, när jag mockade, gick bort o mös med Loreda, åh hälsade på lizzie, men när han skulle gå, så hugger lizzie han rakt i sidan, tur han hade täcke lilla gubben, så på vägen tillbaka, så fick han ta nån tugga hö!!!

Imorgon ska jag göra vid en box, för den nya hästen som kommer, lillis får byta in till damerna, så nu har vi damer till vä & herrar till hö! Även iväg & handla ny häst mat, selen till lilla Loreda!

Skulle träna idag, men neeej jag orkar inte, jag tar det lugnt åh tittar på en film idag!!! Ha en skön kväll!!!! Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv mer än gärna nåt!!