lördag 19 juni 2010

Gjort rabatt mm...


Hej! Igår så fick jag ett ryck, vi har en gammal brunn,
som tillhör gödselstacken, den var totalt övervuxen
av kål och ogräs, så igår tog jag tag i den, tog bort allt
ogräs, behöll några blommor som jag ville ha, sen la
jag täckmatta över alla dessa hemska rötter, gjorde en
rabatt runtom rosen, och en längst bak, sen la jag singel
på resten, så nu ser det bättre ut, ska göra stilleben
där sen, nån zinkkanna mm....

Sen har vi en stor bokhäck, som på ett ställe inte har nåt
träd, så jag öppnade upp & gjorde en charmig portal, så
kan man gå igenom & ge våra hästar lite äpple där....

Tala om att mina potatisplantor har växt, hoppas att
jag kan ta potatis till midsommar.

Idag tror jag att vi ska ge oss på att laga lite staket, som
hästarna har förstört.... Kram Linda




1 kommentar:

  1. Sååå duktig du är.Vad fin portalen o rabatten blev. Så mycket potatisen har växt. Har ni kupat den? Kram <3

    SvaraRadera

Skriv mer än gärna nåt!!