onsdag 3 februari 2010

Satt fast med bilen!!!

Ja ha då säger man till alla att köra försiktigt, fast det gjorde jag, men det
hjälpte inte idag!!! Efter att lämnat gossen på dagis på väg till jobb, så fick jag
möte av en traktor med snöskopa.

Jag skulle ta ut för att komma förbi, med jag såg ej var vägen slutade för all snö.
Så hoppsan, så satt jag i diket med höger framhjul, som tur var, så körde traktorn & vände, sen
drog han upp mig!!! Såå glad att jag kom därifrån.

Sen på väg hem från jobb, tog det stopp! En lastbil framför mig hade fått
stanna för att en buss hade åkt av vägen på motsvarande sida, en traktor höll på för fullt att skotta runtom kring de, kändes som att det skulle ta en timme..

Det kom även en buss bakom mig, men som tur var så bestämde hon sig för att backa, så det gjorde hon en bra bit kan jag säga, jag vände min bil och körde efter, sen tog vi en annan väg.
Men den var lika illa, den var bara en körfil, som tur var mötte vi ingen, för då hade dom fått backa tillbaks.....

Jag stod även och väntade att en traktor skulle dra upp en bil, som hade kört fast, när
dom hade dragit upp henne, då kör hon fast direkt igen, så 45min stod jag innan jag kom fram..

Vår väg ut till oss, är inte bra, så jag måste hålla stängt i butiken imorgon torsdag!
Men blir det bättre, så har jag öppet som vanligt på fredag!!!!

Ha det så bra alla!!!! Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv mer än gärna nåt!!